Berichten over zorg

cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 28 januari 2022

Op bezoek bij het UMCG met Mirjam Bikker

ChristenUnie-Tweede Kamerlid Mirjam Bikker brengt vrijdag een bezoek aan het UMCG om zich persoonlijk te laten informeren over het verdwijnen van de kinderhartzorg. Aansluitend gaat zij in gesprek met regionale ChristenUnie-politici en bestuurders. Bikker heeft nog veel vragen bij de voorgenomen sluiting van de kinderhartchirurgie.

Lees meer over "Op bezoek bij het UMCG met Mirjam Bikker"

Labels:

2. Operatie VK.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 28 december 2021

ChristenUnie wil hartzorg kinderen behouden voor Noord-Nederland

Het UMC Groningen dreigt haar plek voor complexe hartzorg te verliezen. Dat deelde de demissionaire minister recent mee aan het Groninger ziekenhuis. Plan is om de hartzorg te concentreren in Rotterdam en Utrecht. Bij het UMCG heerst verbijstering. De ChristenUnie in Fryslân, en ook in de noordelijke provincies, trekken daarom aan de bel. Fractievoorzitter Wiebo de Vries: “Deze beslissing heeft grote gevolgen voor alle betreffende kinderen én hun ouders. Naast een groter risico als gevolg van te late behandeling, zal een patiënt gemiddeld meer dan 200 km moeten reizen voor behandeling.”

Lees meer over "ChristenUnie wil hartzorg kinderen behouden voor Noord-Nederland"

Labels: ,

3. Ouderen mantelzorg (2).jpg
    Lieuwe-CU-Statenfractie-VK 123 (2).jpg
    Door Lieuwe van der Pol op 11 februari 2021

Dementievriendelijk Fryslân

Dementie omarmen als een vriend? Hoe absurd ook; met dementie moeten we leren omgaan. Naar verwachting zal in Fryslân het aantal dementerende mensen van 12.000 vorig jaar toenemen naar 24.000 in het jaar 2050.

Lees meer over "Dementievriendelijk Fryslân"