Berichten over Stikstof

1. Roodbonte koeien vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 17 september 2021

Onrust over onteigening en het intrekken van vergunningen

Om de stikstofcrisis snel op te lossen zou de overheid de vergunningen van boeren moeten afnemen, zo luidde het advies van de landsadvocaat. De provinciale fracties van ChristenUnie en CDA willen van Gedeputeerde Staten weten hoe ze denken over onteigening van agrarische bedrijven en het intrekken van vergunningen.

Statenlid Wiebo de Vries: “Aan alle kanten wordt gewerkt om te komen tot een oplossing om uit de stikstofcrisis te komen.” Hij vindt het onzorgvuldig dat deze adviezen naar buiten komen. “Het zorgt voor veel onrust in de agrarische sector.”

Lees meer over "Onrust over onteigening en het intrekken van vergunningen"
  2. Heide vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 29 juni 2021

In gesprek gaan met indieners handhavingsverzoeken

De Friese Statenfracties van ChristenUnie en CDA vragen aan de gedeputeerde om in gesprek te gaan met de indieners van handhavingsverzoeken voor de zogenaamde PAS-melders. Dit om te voorkomen dat de betreffende bedrijven onnodig in de knel komen.

Lees meer over "In gesprek gaan met indieners handhavingsverzoeken"
  3. Earnewâld vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 17 februari 2021

Friese Aanpak Stikstof

In Fryslân is er sprake van te hoge neerslag (depositie) van stikstof. Teveel stikstofneerslag is slecht voor de natuur. Om de stikstofuitstoot te verminderen is er een Fries plan van aanpak gemaakt. De ChristenUnie vindt een Fries plan zonder Fries geld niet kunnen.

Lees meer over "Friese Aanpak Stikstof"

Labels: ,