Berichten geschreven door Wiebo de Vries

1. Earnewâld vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 17 februari 2021

Friese Aanpak Stikstof

In Fryslân is er sprake van te hoge neerslag (depositie) van stikstof. Teveel stikstofneerslag is slecht voor de natuur. Om de stikstofuitstoot te verminderen is er een Fries plan van aanpak gemaakt. De ChristenUnie vindt een Fries plan zonder Fries geld niet kunnen.

Lees meer over "Friese Aanpak Stikstof"

Labels: ,

2. Grutto.jpg
    Door Wiebo de Vries op 12 februari 2021

Zorgen over nieuwe regels weidevogelbeheer

Via LTO Noord is naar buiten gebracht dat de provincie werkt aan nieuwe regels voor handhaving van de zorgplicht voor weidevogels. Deze regels zorgen voor onrust bij boeren. De ChristenUnie krijgt ook vragen van leden over deze nieuwe regels. Door het stellen van schriftelijke vragen wil de fractie weten of er overleg is geweest met het werkveld.

Lees meer over "Zorgen over nieuwe regels weidevogelbeheer"
  3. Groote Veenpolder Rob de Wind vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 10 februari 2021

Overleg met funderingsgedupeerden uit de Groote Veenpolder

Bewoners uit de Groote Veenpolder willen een oplossing voor hun huis wat steeds meer verzakt. Zij zijn ervan overtuigd dat de problemen komen door een laag waterpeil in de polder, sloten die dichtgegooid worden en de droge zomers. Zowel bij de landelijke als provinciale politiek vragen zij aandacht voor een herstelplan. De ChristenUnie vindt de funderingsproblemen in de Groote Veenpolder schrijnend.

Lees meer over "Overleg met funderingsgedupeerden uit de Groote Veenpolder"
  4. Zee 2 vk.jpg
    Door Wiebo de Vries op 6 februari 2021

ChristenUnie tekent niet mee met Waddenmanifest

Het Waddenmanifest: ‘Breng de stilte, donkerte en de rust op het Wad terug’ wil dat er per direct gestopt wordt met gas- en zoutwinning onder de Waddenzee. Met dit manifest willen een heel aantal Noordelijke fracties een krachtig signaal geven richting de Tweede Kamer en het kabinet. Wij zijn voor de bescherming van de Waddenzee. Alleen kunnen wij ons niet vinden in de oproep om meteen te stoppen met de winning van delfstoffen.

Lees meer over "ChristenUnie tekent niet mee met Waddenmanifest"

Labels: ,