Berichten over Werkbezoek

cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 16 juni 2021

Werkbezoek natuurgebied Twijzelermieden

“Het doet mij zeer als ik zie hoe de weidevogels in grote getale verdwijnen zijn uit deze polders”, zegt natuurliefhebber Van der Wijk. Hij maakt zich zorgen over het beheer en nodigt alle politieke partijen uit om te komen kijken in de Rohelsterpolder, Broekster Petten en de Twijzelermieden. De fractie van de ChristenUnie brengt woensdagochtend 16 juni een bezoek aan Van der Wijk en gaat met hem het gebied in.

Lees meer over "Werkbezoek natuurgebied Twijzelermieden"
  2. Fryske Gea Warkumerwaard vk.jpg
    cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 10 juni 2021

Werkbezoek weidevogelparel Workumerwaard

Het aantal vogels in de Workumerwaard is enorm. Ondanks grote inzet van boeren, nazorgers, it Fryske Gea en Wetterskip lukt het niet om voldoende kuikens “op vlieghoogte” te krijgen. Het rendement staat op ca. 30% van de broedsels terwijl 65% pas voldoende is om het aantal van de weidevogels op een stabiel niveau te krijgen. Statenlid Lieuwe van der Pol kreeg donderdagmiddag 10 juni de gelegenheid om een kijkje te nemen in dit prachtige gebied. “Het is schitterend om hier te zijn en dit te zien”, zegt hij. “Tegelijk ervaar je ook de kwetsbaarheid van dit gebied.” Tijdens het werkbezoek aan Agrarisch Natuur en Landschapsbeheer (ANLb) - Collectief Súdwestkust - worden Statenleden bijgepraat over de uitdagingen als het gaat om het waterbeheer en het predatiebeheer.

Lees meer over "Werkbezoek weidevogelparel Workumerwaard"