Berichten over Duurzame energie

1. Hoogspanningsmast vk.jpg
    1. Wiebo de Vries
    Door Wiebo de Vries op 23 juni 2021

Vragen over stop op teruglevering energie

Netbeheerder TenneT kondigt 10 juni jl. een stop op teruglevering aan energie aan. Wat betekent dit voor de vergunde aanvragen voor het opwekken van duurzame energie? In hoeverre loopt de Regionale Energiestrategie vertraging op? De fractie van de ChristenUnie wil van het college weten of zij dit niet hebben zien aankomen. “De signalen dat het net vol zit zijn er al een tijdje”, zegt Statenlid Wiebo de Vries. “Dus waarom is dit niet meegenomen bij de plannen van de RES?” vraagt hij aan het college van Gedeputeerde Staten.

Lees meer over "Vragen over stop op teruglevering energie"
  2. Zonnepaneel vk.png
    1. Wiebo de Vries
    Door Wiebo de Vries op 26 mei 2021

Energie opwekken én terugleveren

De ChristenUnie wil dat het college van Gedeputeerde Staten zo snel mogelijk in overleg gaat met de netbeheerder over het stroomnet. “Op sommige plekken is het stroomnet zo vol dat bedrijven geen duurzame energie terug kunnen leveren, dat werkt ontmoedigend”, zegt Statenlid Wiebo de Vries. Hij wil dat er zo snel mogelijk een oplossing komt. Tijdens de bespreking van de Regionale Energie Strategie (RES) brengt hij dit knelpunt naar voren.

Lees meer over "Energie opwekken én terugleveren"