Berichten over Openbaar Vervoer

1. Veerboot Oerd vk.jpg
    Door Matthijs de Vries op 27 augustus 2021

Werkbezoek Wagenborg Passagiersdiensten

Hoe gaan we straks naar Ameland? Dat er een oplossing moet komen voor de vaargeulproblemen tussen Holwerd en Ameland staat als een paal boven water. De vaarweg naar Ameland wordt steeds moeilijker begaanbaar, doordat deze dichtslibt met zand. De fractie van de ChristenUnie brengt op vrijdag 27 augustus jl. een werkbezoek aan Wagenborg Passagiersdiensten. Wagenborg directeur Ger van Langen ziet verschillende mogelijkheden om het vervoer van en naar Ameland te blijven verzorgen.

Lees meer over "Werkbezoek Wagenborg Passagiersdiensten"
  2. Bushalte Blessum vk.jpg
    Door Matthijs de Vries op 23 juni 2021

Campagne om de reiziger weer de bus in te krijgen

“Nu de beperkende maatregelen in het kader van corona snel afnemen, is het tijd om de reiziger weer terug te krijgen in de bus. Steek nu energie in een wervende campagne”, zegt Statenlid Matthijs de Vries. Hij vindt dat er meer aan gedaan kan worden. “Als er minder mensen met de bus gaan heeft dit gevolgen voor het aantal buslijnen en dienstregelingsuren”, zegt hij. Daarnaast wil de fractie van de ChristenUnie dat het platteland goed bereikbaar blijft. "Het is ongepast om de Opstapper duurder te maken en minder vaak te laten rijden", zegt hij tijdens de vergadering over de overbruggingsconcessie.

Lees meer over "Campagne om de reiziger weer de bus in te krijgen"
  3. Matthijs bus vk.jpg
    cufryslanlogo
    Door Webredactie Christenunie Fryslân op 26 mei 2021

Openbaar busvervoer in Fryslân, praat mee!

Binnenkort worden er weer nieuwe afspraken gemaakt over het busvervoer in onze provincie. Wat vindt u belangrijk als het gaat om het openbaar vervoer? Waar zou meer aandacht voor moeten komen? Praat digitaal mee op dinsdagavond 1 juni van 19.30 tot 20.30 uur.

Lees meer over "Openbaar busvervoer in Fryslân, praat mee!"
  4. Bus Kootstertille vk.jpg
    Door Matthijs de Vries op 31 maart 2021

Houd Fryslân bereikbaar

Houd Fryslân bereikbaar, met die oproep stellen ChristenUnie, Partij van de Arbeid, CDA en FNP schriftelijke vragen aan het college van Gedeputeerde Staten. Op 30 maart hebben de Statenfracties kennis genomen van het transitieplan openbaar vervoer. Dit plan is opgesteld op verzoek van het Rijk, waarin een aantal scenario’s worden geschetst voor het openbaar vervoer in Fryslân. De Statenleden vragen naar het perspectief voor de reiziger voordat de bezuinigingen worden doorgevoerd.

Lees meer over "Houd Fryslân bereikbaar"
  5. 2014 09-19 FD Financiële steun Qbuzz, AH
    Door Matthijs de Vries op 20 januari 2021

Aangepaste dienstregeling bus

De dienstregeling voor de bus wordt aangepast vanwege de coronacrisis. Door de lockdown is er een forse teruggang in reizigersaantallen. Men wil flexibel in kunnen spelen op de veranderende reizigersaantallen door de coronamaatregelen.

Lees meer over "Aangepaste dienstregeling bus"