Berichten over Sport

Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 10 november 2021

Opnieuw geld naar Thialf

De ChristenUnie is kritisch over het vrijgeven van geld voor ijsstadion Thialf. Tijdens het begrotingsdebat op 10 november jl. komt de ChristenUnie met het voorstel om de structurele bijdrage van € 542.000 voor Thialf voor vijf jaar uit de begroting 2022 te halen. “Wij vinden dat het geld alleen op voorwaarde vrijgegeven kan worden, dat het Rijk ook komt met geld. Daar gaan de coalitiepartijen niet mee akkoord. Statenlid Wiebo de Vries vindt de financiële situatie zeer zorgelijk. “Technisch gezien is Thialf al failliet”, zegt hij tijdens de vergadering.

Lees meer over "Opnieuw geld naar Thialf"

Labels: ,

2. Zumba vk.jpg
    Lieuwe-CU-Statenfractie-VK 123 (2).jpg
    Door Lieuwe van der Pol op 23 juni 2021

Verder werken aan een sportief en fit Fryslân

"Dat in Fryske ynwenner dy’t sport altyd yn é prizen falt jout in moai byld oan dit beliedsprogramma. Ek dat de doelgroepen bern, minsken mei in beheining en âlderein fia Sport Fryslân berikke wurde past bij it koalysjeakkoard: 'Lok op 1'. Dat dêr ek in grut diel fan it jierlikse budzjet nei ta giet is winsklik", seit Statenlid Lieuwe van der Pol. Hij benadrukt het belang van organisatie Sport Fryslân.

Lees meer over "Verder werken aan een sportief en fit Fryslân"

Labels: