Berichten over Holwerd aan Zee

Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 16 februari 2023

Holwerd aan Zee

Hoe moet het verder met Holwerd aan Zee? Stapels met rapporten wijzen uit dat het miljoenenproject nog vele onzekerheden kent. Wetterskip Fryslân en LTO Noord zien er geen heil meer in. Het provinciebestuur stelt voor om de natuurlijke variant, zonder vaargeul, jachthaven en vakantiepark, niet verder uit te werken en geen middelen meer beschikbaar te stellen. En toch lijkt het erop dat de politiek, met de verkiezingen in zicht, wél verder wil met het project Holwerd aan Zee.

Lees meer over "Holwerd aan Zee"
  2. Dijk vk.jpg
    Wiebo VK-CU-Statenfractie-29 (2).jpg
    Door Wiebo de Vries op 13 oktober 2021

Voortgang Holwerd aan Zee

“Wanneer komt er een moment dat we niet meer terug kunnen met de plannen van Holwerd aan Zee?” vraagt Statenlid Wiebo de Vries zich af. Drie onderzoeksbureaus hebben onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van dit project. Hieruit blijkt dat het ontwerp Holwerd aan Zee, wat nu voorligt, een oplossing is waarbij veel kunstmatige ingrepen nodig zijn. Het is niet realistisch en het plan wordt niet gedragen door de partijen die vergunningen moeten verlenen en die het onderhoud moeten betalen.

Lees meer over "Voortgang Holwerd aan Zee"