ChristenUnie stelt vragen over vertraging renovatie Afsluitdijk

Rijksweg A7- Afsluitdijk vk.jpgdonderdag 05 november 2020 15:40

De renovatie van de Afsluitdijk is vertraagd. De ChristenUnie in Fryslân wil weten wat dit betekent voor de andere projecten rondom de Afsluitdijk zoals de Vismigratierivier en Blue Energy. Lopen deze projecten automatisch ook vertraging op? En welke kosten brengt dit met zich mee?

Het renovatieproject zou in 2022 opgeleverd worden. Nu blijkt dat het ongeveer 3 jaar langer gaat duren. Zo meldt het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het ministerie geeft aan dat er nieuwe spuisluizen gebouwd moeten worden. De bouw hiervan kan niet op elk willekeurig moment starten, dit heeft met vele factoren te maken.

ChristenUnie fractievoorzitter Wiebo de Vries is niet blij met deze verschuiving in de planning. Bovendien is het niet duidelijk wie deze extra kosten gaat betalen. Eerder diende De Vries een voorstel in om te onderzoeken of de verbreding van de sluizen bij Kornwerderzand eerder gerealiseerd kan worden dan 2025. Hij verwacht deze versnelling niet meer gaat lukken nu de renovatie van de Afsluitdijk stagneert.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2020 11-05 SV CU Renovatie Afsluitdijk vertraagd.pdf13,2 kBapplication/pdfdownload
Antwoordbrief CU over vertraging renovatie Afsluitdijk _.pdf707,9 kBapplication/pdfdownload

Archief > 2020