Schriftelijke vragen over bevaarbaar maken Jorwerter Feart

cufryslanlogo
Door Webredactie Christenunie Fryslân op 19 juli 2023 om 15:25

Schriftelijke vragen over bevaarbaar maken Jorwerter Feart

‘Hoe de boot verdween uit Jorwert’, zou een mooie titel kunnen zijn voor een nieuw boek. De Jorwerter Feart is overwoekerd door waterplanten en daardoor onbevaarbaar geworden. Een vriendengroep uit Jorwert wil dat gemeente of It Wetterskip actie onderneemt. Dat blijft tot nu toe uit. ChristenUnie stelt samen met meerdere partijen uit Provinciale Staten schriftelijke vragen over dit onderwerp.

De partijen in Provinciale Staten willen dat de provincie in gesprek gaat met de gemeente Leeuwarden en It Wetterskip om te kijken wat er aan gedaan kan worden om deze vaart weer bevaarbaar te maken. Ook willen de partijen weten of dit probleem op andere plekken ook speelt in Fryslân. ChristenUnie Statenlid Jantsje van der Veen vindt het belangrijk dat inwoners van Fryslân kunnen recreëren. “Fryslân is een waterrijke provincie. Inwoners vinden het fijn om bootje te varen, te suppen of te kanoën. Dat is natuurlijk fantastisch als dat gewoon kan vanaf de plek waar je woont.”

Labels: , ,