Werkbezoek ROC Friese Poort tijdens vakwedstrijd

STF20_logo.pngwoensdag 04 maart 2020 12:04

Er is van alles te zien en te beleven tijdens de vakwedstrijd ‘Skills the Finals’. ROC Friese Poort is dit jaar medeorganisator van dit grote event dat plaats vindt in het WTC in Leeuwarden. Zo’n 500 leerlingen van verschillende (v)mbo scholen door heel Nederland doen mee aan deze vakwedstrijd: Wie wordt de beste van Nederland in zijn of haar vakgebied?

‘Het geeft een ongelofelijke impuls aan excellentie in het onderwijs,’ zegt Remco Meijerink. Meijerink is voorzitter van het College van Bestuur van ROC Friese Poort. Hij benadrukt dat zijn school ook een school is voor de toppers. Voor de leerlingen die wat méér kunnen. Skills the Finals wordt voor de vijfde keer georganiseerd. Hij is trots dat het gelukt is om het event naar het Noorden te halen. Andere jaren was het in de RAI in Amsterdam of in de IJsselhallen in Zwolle. ‘Het bezoekersaantal ligt nog hoger dan andere jaren,’ zegt hij. Hij verwacht zo’n 10.000 bezoekers. Naast de wedstrijd waarin gestreden wordt voor de medaille is het voor de andere leerlingen een mooie kans om kennis te maken met hun toekomstige beroep.

De fractie van de ChristenUnie brengt een bezoek op woensdag 4 maart aan de vakwedstrijd en is onder de indruk. Zoveel scholen en leerlingen die hier aan mee doen, dat is prachtig. De ChristenUnie ziet scholen niet als een leerfabriek, maar als een waardengemeenschap met brede en maatschappelijke vorming. ROC Friese Poort zet zich met hart en ziel in voor de vorming en ontwikkeling van jonge mensen. Zij bereiden hen voor op deelname in de samenleving en op de arbeidsmarkt. Dat is héél waardevol voor Fryslân.

20200304_114208.jpg

Thea Smit kan zo aan de slag als onderhoudsmonteur bij Defensie :)

Archief > 2020