Werkbezoek Keunstwurk

cufryslanlogo
Door Webredactie Christenunie Fryslân op 15 november 2023 om 15:21

Werkbezoek Keunstwurk

Bij Keunstwurk ziet men het toegankelijk maken van kunst en cultuur voor iedereen als  belangrijkste opdracht. Daarvoor ondernemen zij in verschillende disciplines actie. Directeur van Keunstwurk Douwe Zeldenrust praat de ChristenUnie fractie bij over de activiteiten en het belang van Keunstwurk.

Aan bod komen onder andere cultuur en educatie, de amateurkunsten, talentontwikkeling en beeldende kunst. Door bijvoorbeeld het project Fulkaan weet Keunstwurk 600 jongeren uit de regio te bereiken en hun ontwikkeling in de kunsten aan te wakkeren of te begeleiden. Alle activiteiten zijn gericht op een sterke culturele infrastructuur in de provincie. De fractie treft een organisatie met bevlogen medewerkers. Net als kunst en cultuur zelf verbinden zij kunstenaars en mienskip. Een belangrijke pijler voor het in stand houden van de sector en versterking van de mienskip. Het provinciale kunst en cultuurbeleid wordt ook besproken. De ChristenUnie fractie vindt de geluiden uit de sector belangrijk om mee te nemen in de besluitvorming over het nieuwe beleid dat aanstaande is.

Labels: