Vragen over passagiers die niet op komen dagen

2018 12-11 foto halte belbus.jpgdinsdag 11 december 2018 13:12

Belbussen in Noordoost-Fryslân staan vaak voor niets te wachten bij de bushalte. Passagiers reserveren de bus wel, maar komen vervolgens niet opdagen, waardoor deze bus voor niets rijdt. Dit staat in een artikel in het Friesch Dagblad van 11 december. Dat kan de bedoeling niet zijn.

In de eerste helft van 2018 zijn de kosten van lege ritten al opgelopen tot € 6000. Een bedrag dat dus nog op kan lopen tot € 12.000 in het hele jaar. Dat is veel geld en de Opstapper is al een dure OV-voorziening waar de provincie verantwoordelijk voor is. Als een van de oorzaken wordt de (on)herkenbaarheid van de Opstapper genoemd.

De fractie verbaast zich over de opmerking van de vervoerscentrale waarin de vertraging van de boot van Ameland genoemd wordt als een oorzaak. ‘Als je wordt gebeld om mensen van de boot te halen vertrek je toch niet van de opstapplaats voordat de boot is aangekomen,’ zegt Statenlid Ynze de Boer.

Ynze de Boer wil van de gedeputeerde weten wat de oorzaak van deze problematiek is en wat er aan gedaan kan worden. In hoeverre is de gedeputeerde op de hoogte gesteld en wat heeft hij daar tot nu toe mee gedaan? De ChristenUnie-fractie hoopt dat deze schriftelijke vragen aanleiding zullen zijn voor de gedeputeerde om met goede voorstellen voor verbetering te komen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
2018 12-11 SV Passagiers Opstapper komen niet opdagen .docx28,9 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload

Archief > 2018