Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsflits Statenfractie ChristenUnie Fryslân maart 2019

Uitslag verkiezingen

Vrienden van de ChristenUnie

“Laat de vrede van God uw harten beheersen. Daartoe heeft God u ook geroepen als leden van één lichaam. Wees daarom dankbaar.” (Kol. 3:15).

Na een waardevolle campagnetijd rest ons nu niets anders dan dankbaarheid. Dankbaar voor de verkiezingsuitslag, dankbaar voor alle mensen die gestemd hebben en dankbaar dat we de drie zetels hebben mogen behouden. Het was een intensieve, spannende maar vooral ook een mooie periode richting de verkiezingen. De gesprekken die we hebben mogen voeren waren bemoedigend. Samen met Matthijs, Dennis en Lieuwe (en natuurlijk ook Sipkje en Bernita) gaan we de komende vier jaar weer voor een waardevol Fryslân. We hebben er zin in. Nogmaals dank voor uw stem!

Hartelijke groet,
Wiebo de Vries

Uit de Staten

De nieuwe Staten

Dit zijn ze dan: de nieuwe Statenleden. Sommige hebben er al een of meer periode(s) opzitten. Anderen zijn nieuw. Provincie Fryslân telt 43 Statenleden. In de nieuwe periode zijn er maar liefst 29 Statenleden die voor de eerste keer plaats nemen in Provinciale Staten.

Felicitaties

Na spannende weken zijn de uitslagen van de verkiezingen bekend. De ChristenUnie krijgt 3 zetels in Provinciale Staten. Wiebo de Vries, Matthijs de Vries en Dennis de Calonne zijn verkozen als Statenlid voor de ChristenUnie provincie Fryslân. Op donderdag 28 maart is de installatie. Een feestelijke dag!

Lieuwe van der Pol wordt commissielid / 1e opvolger. Zijn beëdiging komt nog.

Afscheid

Met zoveel nieuwe Statenleden zijn er ook Statenleden die afscheid nemen. Op woensdag 27 maart nemen wij afscheid van onze collega's Reitze Douma en Ynze de Boer. Reitze wordt in 2016 commissielid en in 2017 Statenlid. Ynze is in 2007 beëdigd als Statenlid. Eind 2017 neemt hij afscheid en na een half jaar wordt hij gevraagd om terug te komen. Wat hij graag doet.
De commissaris van de Koning spreekt tijdens de vergadering zijn waardering uit over alle Statenleden. Ook wij zullen hun kennis en kunde missen. We wensen hun Gods zegen toe.

Fractie in actie

Ondernemersontbijt met Nico Drost

‘Wie ben je als je geen ondernemer meer bent?’ Die vraag stelt Nico Drost aan de ondernemers tijdens het ontbijt op 19 maart bij Van der Valk in Leeuwarden. Hij kiest ervoor om zijn baan als ondernemer neer te leggen en wordt politicus in Den Haag voor de ChristenUnie. ‘Ik heb er heel veel zin in om Stieneke van der Graaf te vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof.’

Volg ons op Twitter en Facebook

Volg de ChristenUnie Fryslân ook op Twitter: @CUFryslan

Ook de individuele Statenleden zijn te volgen op Twitter:

• Wiebo de Vries: @wiebodevries
  • Matthijs de Vries: @Matthijsdevrie6
  • Dennis de Calonne: @dendec

Voor alle nieuws over de ChristenUnie Fryslân kijk op onze website: www.christenunie.frl

ChristenUnie op Facebook: http://www.facebook.com/CUFryslan

Fractievergadering bijwonen

De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie vergadert op maandagavond. U bent van harte welkom om een vergadering bij te wonen. Wilt u zich dan wel wel van tevoren aanmelden bij onze  fractiemedewerkster Sipkje Messink of telefonisch 058-2928801. De agenda kunt u vinden op onze website.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts