Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsflits Statenfractie ChristenUnie Fryslân juni 2019

De mens leeft niet van brood alleen

Vrienden van de ChristenUnie

'De mens leeft niet van brood alleen, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God'

Mattheus 4:4

Afgelopen woensdag behandelden we het bestuursakkoord van de coalitiepartijen CDA, PvdA, VVD en FNP met daarin opgenomen de woorden dat ‘de mens niet leeft van brood alleen’. Wat waardevol dat het akkoord ook een Bijbels perspectief heeft meegekregen. Tijdens de bespreking wezen we ook op het vervolg van de tekst, namelijk dat de mens leeft van ieder woord dat klinkt uit de mond van God. We mogen putten uit de Bijbel als alledaags voedsel voor ons geestelijk leven. Vanuit die overtuiging willen we ook in de komende periode politiek voeren.

‘Geluk op 1’ is de titel van het bestuursakkoord. Friezen zijn de gelukkigste mensen van Nederland. Dat is iets om trots op te zijn. Geluk heb je niet altijd in de hand. Het komt je ook niet aanwaaien. Wij geloven dat God voorziet in onze behoeften, in welke omstandigheid we ook leven. Dat betekent dat we niet alleen van brood leven, maar van ieder woord dat klinkt uit de mond van God.

Vol vertrouwen zien we dan ook uit naar de vier jaar die voor ons liggen. Onze positie bepalen aan de hand van Gods woord, de Bijbel. Voor een waardevolle samenleving, een waardevolle regio en een waardevolle schepping.

In deze nieuwsflits leest u meer over de bespreking van het bestuursakkoord, het werkbezoek en het ondernemersontbijt.

Wiebo de Vries

Uit de Staten

Weinig ambitie in coalitieakkoord

‘Het coalitieakkoord van Fryslân toont weinig ambitie en mist duidelijke doelstellingen,’ zegt Wiebo de Vries tijdens het debat op woensdag 26 juni.

Veiligheid bruggen en viaducten

Steeds vaker zijn er storingen aan bruggen. De ChristenUnie Fryslân wil van het college van Gedeputeerde Staten weten hoe het is gesteld met het onderhoud en daarmee met de veiligheid van de bruggen en viaducten in Fryslân.

Fractie in actie

Het Goede Leven van het Friesch Dagblad

Er is meer behoefte aan verdieping, achtergronden en bezinning. Het Friesch Dagblad wil daarin investeren en haar positie versterken als christelijke krant. Tijdens het ondernemersontbijt op 11 juni vertelt Ruth Peetoom over het belang van verschillende invalshoeken in de media en ‘Het Goede Leven’.

Blijven wonen in een woning waar de zorg passend is?

Als we ouder worden blijven we steeds langer thuis wonen. Blijven we wonen in dezelfde woning? Mia Schaafsma, directeur van Platform GEEF zoekt contact met ChristenUnie Provinciale Staten. Het platform richt zich op het langer zelfstandig thuis wonen met behulp van technologie. De fractie brengt op woensdag 5 juni een bezoek aan Platform GEEF en Huis van het Heden in Leeuwarden.

Overig nieuws

Eén zetel winst in de Eerste Kamer

Een prachtige uitslag voor de ChristenUnie. Van drie zetels naar vier zetels. Op maandag 27 mei stemmen de leden van Provinciale Staten van alle provincies voor de Eerste Kamer. Ook in Fryslân was dat het geval. De ChristenUnie mag vier senatoren verwelkomen in de Eerste Kamer.

Volg ons op Twitter en Facebook

Volg de ChristenUnie Fryslân ook op Twitter: @CUFryslan

Ook de individuele Statenleden zijn te volgen op Twitter:

• Wiebo de Vries: @wiebodevries
  • Matthijs de Vries: @Matthijsdevrie6
  • Dennis de Calonne: @dendec

Voor alle nieuws over de ChristenUnie Fryslân kijk op onze website: www.christenunie.frl

ChristenUnie op Facebook: http://www.facebook.com/CUFryslan

Fractievergadering bijwonen

De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie vergadert op maandagavond. U bent van harte welkom om een vergadering bij te wonen. Wilt u zich dan wel wel van tevoren aanmelden bij onze  fractiemedewerkster Sipkje Messink of telefonisch 058-2928801. De agenda kunt u vinden op onze website.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts