Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Nieuwsflits Statenfractie ChristenUnie Fryslân juli 2019

Zomerreces

Vrienden van de ChristenUnie

Prediker zei het al: ‘Er is voor alles in het leven een geschikte tijd.’

Na de wisseling in de Staten, de bespreking van het coalitieakkoord en de laatste Statenvergadering is het nu zomerreces. Dat wil zeggen, dat er geen geplande vergaderingen zijn. Het politieke werk ligt even stil. Eind augustus gaat alles weer beginnen.

Er is een tijd om te werken en een tijd om uit te rusten. We zijn de Here dankbaar dat Hij het werken mogelijk heeft gemaakt en voor de toekomst vertrouwen we op Hem.

In deze flits leest u het laatste nieuws.

Mocht u weggaan of thuisblijven, wij wensen u een goede en gezegende zomer.

Uit de Staten

Opheldering onderzoek naar misstanden

De ChristenUnie en de PvdA willen weten waarom er geen volledig onderzoek is gedaan naar mogelijke misstanden in de betaling van werknemers bij de aanleg van de aquaducten in Leeuwarden (Drachtsterweg) en Harlingen (N31).

Geitenstop eraf

Foarút mei de geit! De stop op geitenhouderijen gaat er na een half jaar weer vanaf. Half februari dit jaar werd er een stop ingesteld omdat er mogelijk meer kans op longontstekingen in de buurt van geitenhouderijen zou zijn. Uit voorzorg werd deze stop ingesteld.

Natuer mei de Mienskip van start

De biodiversiteit gaat steeds verder achteruit. Het gaat slechter met de bijen, vlinders en weidevogels in Fryslân. Dat moet stoppen. De uitdaging, om nieuwe natuur te ontwikkelen, gaat de provincie aan met negen Friese natuur- en landbouworganisaties.

Fractie in actie

Met de voeten in de klei

Vanuit Fryslân gaan de aardappelen de hele wereld over. Ook de pootaardappelen van maatschap Jensma-de Vries. De fractie van de ChristenUnie brengt woensdag 26 juni een bezoek aan het akkerbouwbedrijf in Hallum en staat letterlijk met beide voeten in de klei. Tijdens de rondleiding wordt de fractie bijgepraat over de ontwikkelingen in de akkerbouwsector.

Ondernemersontbijt op 17 september

Spreker deze ochtend is Bram Dekker, van Dekker Creatieve Media & Druk. Het ontbijt vindt plaats in zijn bedrijf. Ondernemers, altijd al eens willen 'gluren bij de buren?' Dat komt goed uit want hij geeft ook een rondleiding.

Hij zal spreken over zijn manier van christen-ondernemer zijn.

• Locatie: Hortensiastraat 10, Leeuwarden
  • Tijdstip: 07:15 – 09:00 uur
  • Onderwerp: ‘Hoe kun je christen-ondernemer zijn in deze tijd?’
  • Aanmelden via christenunie@fryslan.frl

Volg de ChristenUnie Fryslân ook op Twitter: @CUFryslan

Ook de individuele Statenleden zijn te volgen op Twitter:

• Wiebo de Vries: @wiebodevries
  • Matthijs de Vries: @Matthijsdevrie6
  • Dennis de Calonne: @dendec

Voor alle nieuws over de ChristenUnie Fryslân kijk op onze website: www.christenunie.frl

ChristenUnie op Facebook: http://www.facebook.com/CUFryslan

De Provinciale Statenfractie van de ChristenUnie vergadert op maandagavond. U bent van harte welkom om een vergadering bij te wonen. Wilt u zich dan wel wel van tevoren aanmelden bij onze fractiemedewerkster Sipkje Messink of telefonisch 058-2928801. De agenda kunt u vinden op onze website.

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts