Dennis de Calonne stopt als Statenlid voor de ChristenUnie

BLK_9881.jpgwoensdag 18 december 2019 15:48

Dennis de Calonne (38) uit Heerenveen vertrekt als lid van Provinciale Staten voor de ChristenUnie. Die functie is voor hem niet meer te combineren met zijn gezin en werk. “De balans is zoek”, zegt hij. “Ik kan én wil geen halve vader, halve partner, halve werknemer en half Statenlid zijn of worden.”

In januari 2020 neemt De Calonne afscheid van Provinciale Staten. Voor zijn gevoel is dit afscheid ook veel te vroeg. Vol overtuiging is hij, na acht jaar gemeentelijke politiek, in de provinciale politiek gestapt. Toch merkt hij dat de druk vanuit en op het gezin en werk, door allerlei ontwikkelingen, steeds groter wordt. Daardoor is sprake van een toenemende disbalans. Het lukt hem niet meer om alle ballen in de lucht te houden. Daarom neemt hij de drastische keuze om te stoppen met het werk als statenlid voor de ChristenUnie Fryslân.

Fractievoorzitter Wiebo de Vries vindt het jammer, maar heeft begrip voor het besluit. "Het statenlidmaatschap is niet iets wat je er even bij doet." Hij vindt het vooral ook een moedig besluit. "Dennis kennende is hij niet over één nacht ijs gegaan. We zullen Dennis en zijn weloverwogen manier van besluiten nemen, gaan missen."

Archief > 2019