Campagne voor treinstop bij Thialf

Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
Door Matthijs de Vries op 3 maart 2023 om 09:00

Campagne voor treinstop bij Thialf

De Friese Statenfracties van de ChristenUnie en de PvdA strijden al jaren voor opening van station Thialf wanneer er wedstrijden of andere activiteiten plaatsvinden in het ijsstadion. Komend weekend voeren de lijsttrekkers van beide partijen campagne bij station Heerenveen om het signaal af te geven dat het treinstation dat al sinds 2015 gesloten is open moet bij grote schaatsevenementen.

Bezoekers van evenementen in Thialf die gebruik maken van de trein moeten eerst doorreizen naar station Heerenveen en kunnen vanaf daar met de bus weer terug naar Thialf. “Wij vinden het onverkoopbaar dat de trein met schaatssupporters niet stopt bij het stadion terwijl er een prachtig station bij Thialf ligt” zegt Matthijs de Vries. “Samen met Edou Hamstra van de PvdA voeren wij daarom aanstaande vrijdag actie tegen de situatie. Komend weekend vinden de ISU WK afstanden plaats in Heerenveen en worden er veel supporters verwacht. “Door het uitdelen van fluitjes kunnen supporters symbolisch de trein weer wegfluiten.”
Volgens de Vries zorgt het niet stoppen van de trein bij Thialf niet alleen voor ongemak bij de supporters maar ook voor meer autoverkeer en parkeerproblemen rondom Thialf. “Als wij mensen willen stimuleren met de trein naar Thialf te komen zullen we ook moeten zorgen dat dit gemakkelijk kan. Het is voor ons onverkoopbaar dat extra treinen of treinstops wel kunnen worden ingezet bij grote evenementen elders in het land zoals onlangs nog gebeurde bij station Amsterdam RAI vanwege de huishoudbeurs, maar dat een treinstop bij evenementen in Thialf onmogelijk lijkt te zijn”

Labels: , ,