ChristenUnie wil provinciale samenwerking met Havennetwerk Fryslân

Matthijs-CU-Statenfractie VK-79 (2).jpg
Door Matthijs de Vries op 30 november 2022 om 16:00

ChristenUnie wil provinciale samenwerking met Havennetwerk Fryslân

De ChristenUnie vindt het vreemd dat de provincie zich niet heeft aangesloten bij Havennetwerk Fryslân. Onlangs namen de Staten een motie, ingediend door Statenlid Matthijs de Vries aan. Hierin wordt het college gevraagd te komen met een integrale havenvisie voor Fryslân. Nu wil de fractie weten of het college ook van plan is om deze visie in samenwerking met het Havennetwerk Fryslân op te stellen. Daarnaast zou de ChristenUnie ook graag zien dat de provincie alsnog aansluit bij  het netwerk.

“Het havennetwerk, bestaande uit tientallen bedrijven, kennisinstituten en belangen organisaties is van onder op ontstaan. Inmiddels wordt het initiatief gesteund door vier gemeenten met een belang in vervoer over water. Wij zouden graag zien dat ook de provincie aansluit” zegt Matthijs de Vries.

“Het vervoer over water hoort bij onze provincie. Het biedt naast de economische belangen voor de provincie Fryslân ook kansen bij de circulaire economie. Dit zijn voor ons belangrijke aspecten waar we met zijn allen de schouders onder moeten zetten. Met een goede samenwerking tussen alle verschillende partijen komt Fryslân tot meer vervoer over water” zegt Matthijs de Vries.

Labels: , , ,