ChristenUnie Fryslân gaat met Matthijs de Vries de Statenverkiezingen in

matthijsdevrieslijststrekkerVK.jfif

ChristenUnie Fryslân gaat met Matthijs de Vries de Statenverkiezingen in

Het Provinciaal Uniebestuur van de ChristenUnie in Fryslân draagt  Matthijs de Vries (41) uit Leeuwarden voor als lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen in 2023. Dit zal worden bekend gemaakt tijdens de Zomertour die vrijdag 8 juli om 20 u wordt gehouden bij Annage, De Reidtûgel 5 te Earnewâld.  Daar zullen ook de Tweede Kamerleden Mirjam Bikker en Stieneke van der Graaf & Tearfund directeur Minella van Bergeijk aanwezig zijn.

Met Matthijs de Vries kiest de ChristenUnie voor stabiliteit en continuïteit. De leden van de ChristenUnie in Fryslân zullen in september stemmen over de voordracht. Dan wordt ook de rest van de kieslijst vastgesteld.  De Vries maakt sinds 2019 deel uit van de ChristenUnie fractie in de Staten van Fryslân.

‘De Vries is een ervaren Statenlid met draagvlak in Provinciale Staten en daarbuiten,’ oordeelt de selectiecommissie. ‘Hij is enthousiast, wordt herkend en heeft een duidelijk profiel. Met hem wordt de continuïteit gewaarborgd’.

De Vries heeft zich in de afgelopen jaren in de Staten vooral bezig gehouden met de thema’s Openbaar Vervoer, infrastructuur, (circulaire) economie, recreatie en toerisme en financiën.