Ledenvergadering en netwerkbijeenkomst

cufryslanlogo
Door Webredactie Christenunie Fryslân op 17 februari 2022 om 22:40

Ledenvergadering en netwerkbijeenkomst

“Het is goed om elkaar weer te kunnen ontmoeten”, zegt Margo de Vries voorzitter Provinciaal Uniebestuur van de ChristenUnie Fryslân. “Wat hebben we dat gemist in coronatijd.” In een gezellige en collegiale sfeer ontmoeten vertegenwoordigers van de ChristenUnie uit gemeenteraden, Staten en het Wetterskip in Fryslân elkaar in De Stolp in Sneek op donderdag 17 februari jl. voor de jaarlijkse ledenvergadering en netwerkbijeenkomst.

Het is voor de tweede keer dat het bestuur in samenwerking met de provinciale fractie de ledenvergadering combineert met een netwerkbijeenkomst. Tijdens ledenvergadering worden de jaarverslagen vastgesteld en kijken we vooruit naar de Provinciale Statenverkiezingen in het jaar 2023. De selectiecommissie stelt zich voor. Ook nemen we afscheid van politiek secretaris Hayo Douwstra. Hij stopt vanwege zijn nieuwe functie bij de ChristenUnie in de gemeenteraad van Leeuwarden. Het bestuur vraagt aandacht voor de ontstane vacature. Na het formele gedeelte is er een heerlijk Mexicaans buffet.

Atze Jan de Vries, voormalig politiek journalist van de Leeuwarder Courant, interviewt na het eten de Statenleden en Algemeen Bestuurslid van het Wetterskip. Hij stelt prikkelende vragen. “Wat zijn belangrijke onderwerpen geweest voor de ChristenUnie? Waar raakt het jullie identiteit? Wat is jullie drijfveer?” De Statenleden en Algemeen Bestuurslid geven een indruk van hun werkzaamheden het afgelopen jaar. Zij blijven zich, ook in het komende jaar, vol enthousiasme inzetten voor de ChristenUnie.

Labels: ,